Şimdi bi dakka.

Herkes iyi kötü yorum yaptı Davos hadisesine. Ben de kendi görüşümü söyliyeyim istedim geç de olsa. Öncelikle Recep Tayyip Erdoğan'ı kutluyorum. Güzel bir çıkıştı. Belki de hepimizin İsrail'e karşı söylemek istediklerini, hatta daha yumuşak halini direk İsrail'in birinci adamının yüzüne söyledi. Benim içimden daha amsikgötlü cümleler kurmak geçer İsrail'e karşı mesela. Tabi Tayyip Bey'den orada böyle cümleler kurmasını bekleyemezdik. Yine de güzel bir tepki oldu, mazlumlarının sesini çıkarmak adına.

Yalnız şimdi burda vanminüts, vanminüts demek istiyorum Sayın Erdoğan'a ve ben de monşerlerin dilinden anlamadığım için kendisine kendi diliyle seslenmek istiyorum. Ha sanki burayı okuyacak da seslenmemi duyacak ama olsun söylemezsem içimde kalır.

"Sayın Erdoğan, benden yaşlısın. Sesin çok yüksek çıkıyor. Biliyorum ki sesinin bu kadar yüksek çıkması bir suçluluk psikolojisidir. Öldürmeye gelince, İsrail'in öldürmek için eğittiği pilotların Konya Ovası'nda eğitim yaptığını siz çok iyi bilirsiniz. İsrail'in yine öldürmek için yaptığı savaş uçaklarını ve silahları İsrail'den satın aldığımızı çok iyi biliyorum. Ülkemizde başbakanlık yapmakta olan bir kişisin ve Davos'ta söylediklerini izledim. Keşke bu sözlerinin arkasında İsrail'le yapılan tüm ikili anlaşmaların, ticari,askeri ve stratejik işbirliklerinin iptalinin gururu yatsaydı. İsrail'in zulmüne ondan aldığın silahlara ödediğin paralarla katkı yapmanı da kınıyorum. İnsanlık suçu işleyen bir ülkeyle çeşitli şekillerde işbirliği içinde olmak, öyle zannediyorum ki o da bir insanlık suçudur. Neyse daha fazla söz söyleyecek vaktim yok. Benim için de bu konu bitmiştir. Daha girmem bu konuya."

7 yorum var:

Adsız dedi ki...

türkiyenin israilden silah satın alarak katliama ortak olduğunu düşünüyosan senden koka kola içmemeni, mek danıs a gitmemeni, kitkat yememeni, icq kullanmamamı, neyşınıl corafik izlememeni, time okumamanı, leme içmemeni... bekliyorum. nasıl big mac yiyince filistine bomba alınmasını sağlamıyorsam türkiyenin israille ticaret yapması da aynı meseledir. ticaret ve politika ayrı şeyler ve ticarette duygusallık salaklıktır.

Conrad Bundy dedi ki...

bireysel bir alışverişi devlet politikasıyla karıştırmak da garip oldu. türkiye'nin israil'le silah ticareti yapması çok uzun zamandır gelen bir devlet politikasıdır. eğer başbakan bu devlet politikasını değiştirmeden israil'e kafa tutuyorsa söylediği laflar temelsiz kalır.

Adsız dedi ki...

diyosun ki türkiye'nin ödediği para israil devletine gidiyo israil de filistini bombalıyo o parayla. e senin israil firmasına ödediğin ücretin bir kısmı da vergi zart zurt diye israile gidiyo israil de filistini bombalıyo o parayla. ayrıca israilden askeri ürün satın almak devlet politikası değildir bilmem ne helikopter lazım diye ihale açılır en uygun fiyat verenle anlaşılır. bu işler dediğin gibi yürümez sadece israille ilişkileri koparmakla bitmez o zaman abd yle de ilişkileri keseceksin onun destekçileriyle de. tey yavrum tey. he burdan israil ürünlerini boykot edelim falan demiyorum manasız. ben bakkalıma da küfrediyorum ama yine de ondan alışveriş yapıyorum. adam israile nasıl puştluk yaptığını en güzel yerde en güzel biçimde söylemiştir temeli filistinde ölen sivillerdir.

Conrad Bundy dedi ki...

ben olayın para boyutunda değilim onu anlamadın. devlet politikası yani israil'e bakış açısı. ne diyor israil dışişleri bakanı bilmemnesi türkiye bizim stratejik ortağımızdır aramız bozulmaz falan filan. eğer sen böyle siz katilsiniz diyosan adamın suratına onunla tüm işbirliğini kesmen gerekir. orda tayyip erdoğan normal insan değildir. türkiye'nin başbakanı olarak öyle bir ortamda söylediği herşey türkiye cumhuriyeti devleti'nin görüşleri haline gelir. ben de sorarım madem öyle israil askerlerinin konya'da ne işi var? neden dostsun ve alışveriş yapıyosun katil dediğin adamla diye.

-YgT- dedi ki...

daha yazmıycam da son bi deneyeyim. dediğin gibi yapılacak olsa en az 20-30 büyük ülkeyle ilişkilerini kesmesi gerekir türkiyenin. dediğin mantıklıysa katille ilişkisi olan ülkelerle de kesilmesi gerek ilişkilerin. e böyle bişey mantıklı mı? cevap veriyorum hayır. sırf tayyibin ya da tc'nin düşüncesi farketmez israile katil denmiştir bitmiştir. mis. devamını getirmek için kendinden geçmiş olmak gerekir ki aman.

Conrad Bundy dedi ki...

tamam yarın konuşuruz bunu daha rahat.

-YgT- dedi ki...

olur

 


Templates Novo Blogger 2008