Jüpiter Kümesi


Ortaokulda ya da ilkokulda tam hatırlamıyorum. Size de küme çalışması yaptırdılar mı? İlkokulda olma olasılığı daha yüksek şimdi farkettim. Zaman zaman çok eğlenceli olabilen bir olaydı bu küme çalışması. Sıralar birbirine bakar şekilde çevrilerek 3 er sıradan oluşan kümeler oluşurdu. Sürekli bir toplantı masası ortamı. Geyik yapılacağında daha rahat daha kalabalık geyik yapılırdı. 3 sıra anacım, benimki gibi devlet okullarında bir sırada çoğunlukla 3 zaman zaman 4 kişi otururdu. Yani bir küme minimum 9 kişiden oluşurdu. Hele bu kümedekiler sınıfta iyi anlaştıklarınsa of geyiğin haddi hesabı olmazdı.

Tabi geyik yapma dışında küme çalışmasının bir de ders boyutu vardı ki, her küme evde bir konuya hazırlanır, sonra derste tahtaya sıraları dizerek konuyu anlatır ve diğer kümeler onları anlattıklarında açıklar bularak sordukları sorularla zor durumda bırakmaya çalışırlardı. Ben zamanında sınıfın ineklerinden olduğumdan kelli -aslında çok da çalışmazdım ama 8 yıllık ilköğretim ortalamam 4.98'dir.- benim küme her daim diğer kümelerden güçlü olurdu. Tabi burda tüm payı kendime almıyorum çünkü tam bir "Hadi dream team kuralım" mantalitesiyle sınıftaki diğer inek arkadaşlarımı bizim kümeye transfer ederdim. Hoca bazen izin vermemeye çalışır ama sonunda atıyorum sınıfta ben dahil 5 inek varsa üçünü kendi kümemde toplamış olurdum. Şimdi de bazen eğlenmek içn FM'de 3-4 lig birden açıp Rooney, Kaka, Messi falan hepsini bir takımda topluyorum.

Evde konumuza hazırlanırdık evet. Kartonlar falan hazırlardık tahtaya yapıştırıp anlatırken dönüp şekilleri vs göstermek için. Şimdiki powerpoint sunumlarının öncülleridir bu yaptıklarımız. Sorularıyla beni sıkıştırmaya çalışan olduğunda çok sinirlenir, ciddi tartışma çıkarırdım. Başka küme konu anlatırkense hiç acımaz bulduğum her açıktan sokardım lafı. Çok pisliktim lan.

Bir de tabi her kümenin bir ismi olurdu. Ne ara nasıl bir konuşma, fikir teatisi sonucu karar verildi hiç hatırlamıyorum ama bu küme olayının olduğu süre boyunca ki yalaşık 2 yıla denk gelebilir bu süre. Benim olduğum küme Jüpiter Kümesi'ydi. Kartonlarımızın ortasına Jüpiter Kümesi yazar iki tarafına da Jüpiter çizerdik. Neden Jüpiter bilmiyorum fakat en büyük gezegen olmasıyla bir alakası olabileceğini düşünüyorum. Egoya bak.

1 yorum var:

BD dedi ki...

biz sürekli kümeleri değiştirirdik. bikere albatros kümesi olmuştuk, konumuz hayvanlardı. dosyanın kapağına da resmi hep ben çizerdim. büyük bir ciddiyetle sunardık konumuzu. sonra ilkokul bitince dosyaları dağıttılar hep. Ben 2 tane alabilmiştim, resimlerim var diye.

şimdi düşündüm de, eğlenceliydi lan.

 


Templates Novo Blogger 2008