Kasapoğluist bir yazı örneği

İsmimden muzdaribim. İsmimi hiç gizleme ihtiyacı hissetmedim ki kısa süre önce aldığım www.mehmetkasapoglu.com dan da direk bu bloga giriliyor. Neyse evet benim adım Mehmet Kasapoğlu tanıştığımıza memnun oldum. Neyse. İsmimden muzdarip olma nedenime gelirsek.

Şimdi burdan sevgili Karl Marx'ı ne kadar şanslı bir insan olduğu için kıskandığımı belirtmek istiyorum. Adam okumuş yazmış, o kadar Das Kapital'i yazmış falan tamam da bir kere babadan şanslı. Adamın soyadı Marx. O kadar uğraşısından sonra bir ideoloji haline gelen düşünceleri ve yaptıkları Marksizm olmuş. Aynı şekil düşününce Leninizm, Maoizm gibi farklı ideolojiler ve özellikle son zamanlarda çıkan Tarantinist yönetmen gibi kavramları görebiliriz. Ha neden kıskanıyorum ben Marx ve muadillerini? Yarın öbür gün ben de böyle büyük adam olsam -olmaz ya hadi oldu diyelim- yazsam öyle birleştirince ev yapılabilecek tuğlalar şeklinde kitaplar ve çeksem dünyayı yerinden oynatacak filmler, insanlar akın akın peşimden gelse, sağda solda genç erkekler "Ağbi Mehmet Kasapoğlu otuzbir çekse izlerim." diye konuşsa, her yeni eserim tüm dünyada heyecanla beklense falan bu ve bunun gibi fevkalade şeyler yaşasam da, düşüncelerim veya filmlerimdeki estetiğim ismimle anılan bir akım haline gelemeyecek.

Kasapoğluist, Kasapoğluizm, Kasapoğluesk. Yok hiçbiri olmuyor. Mehmet'ten yola çıksak bir nebze olacak ama o da hangi Mehmet yani şimdi bir de ülkede en çok kullanılan isme sahibim. Sarı Çizmeli Mehmet Ağa. Mehmetizm mi olurmuş hem. Yok hiç olmuyor. Marksizme bak, nasıl ağız dolduruyor. Çok kıskanıyorum seni Karl Marx.

4 yorum var:

-YgT- dedi ki...

sen yeter ki dediğin gibi bi adam ol. takma gerisini.

ayrıca tarantino için de "dünyayı yerinden oynatan filmler çekmiş yönetmen" diyosan kafanıza sıçalar mehmet kasapoğlu.

Conrad Bundy dedi ki...

tarantinoyu pek severim bilirsin. dünyayı yerinden oynatan filmler çekmiş yönetmen demiyorum da sinemaya bi değişiklik getirmiş bir yönetmen derim. tarantinst kavramını da ben uydurmadım.

gia dedi ki...

bak ya. sen bi eser koy ortaya orhan veli'nin 'garip'i gibi. ya da dergi mergi çıkar. hiç olmadı alanından bi örnek sana: bi film çek. onun adı olur akımının adı. ne biliyim bi garip akımı var misal. üzme kendini bu kara.memeizm.zıhıhıhhihehehe.

uçan hollandalı. dedi ki...

memikizm.melikizm.
bak bana da olmuyo.ama akım başlattım ben.
küçük küçük yayıyorum akımımı.
biricik akımım.
erdemli insan yaratmaktır amacım.erdem önemli şey.çantada bir ipana ve sağ elde bıçak sol elde armut.ve de hedefim gamsızlar tabi ki.
bi de kleopatra gibi olursam(!)ol ne ala.

 


Templates Novo Blogger 2008