gaz debriyaj fren, canımıniçi zeki müren

Şimdi anlatmaya çalışacağım şeyi aslında çok da emin olmadığım bir benzetme üzerinden giderek anlatmaya başlamak istiyorum. Ehliyetim var fakat bir otomobilin işleyişiyle ilgili veya genel özellikleriyle ilgili zerre bilgim yoktur. Gaza basarsan gider frene basarsan durur. Düz vitesse vites değiştirirken debriyaja basmak gerekir. Tüm bilgilerim bundan ibaret der benzetmemi yapmaya geçerim.

Ben yeni tanıştığım kişilerle yaptığım muhabbette sıkışmış bir vites kolu veya eskimiş bir debriyaj pedalıyım. Karşımdaki insan muhabbetin direksiyonunu ele almış basıyor gaza, bir yerde muhabbet kitleniyor, vites değiştirmesi gerekiyor. Orda bana soruyor mesela "Memleket nere?" diye. Ama dedim ya sıkışmış vites kolu veya eskimiş bir debriyaj pedalı olduğumdan karşımdakinin sorusunu cevapladıktan sonra "Ya sen?" diye soramıyorum. 10-15 saniyeyi bulan sessizlikten sonra sormam gerektiğini farkedip karşı tarafa aynı soruyu yöneltiyorum ve sürücü kişi vitesi değiştirmenin verdiği rahatlıkla tekrar gaza basıyor. Bu her vites değişiminde böyle böyle sürüyor. Ve ne yazık ki muhabbet otomobillerinin vitesi 5'le sınırlı değil. Yağlayın lan beni.

0 yorum var:

 


Templates Novo Blogger 2008